dagar som gått

har nu tänkt att berätta om min helg.
för ett par dagar sedan var det fredag. en helt okej soft skoldag, inget onödigt jättejobbigt liksom. sista dagen innan lovet och det. eftermiddagen kom och jill och jag proddade upp diverse nappar, trashade till oss eftersom en så kallad rockkväll var det som väntade oss. iväg till repan, där det i vanlig ordning var soft. vidare till l'orient, öl och rock och dylikt (det var alltså här kvällen nådde sitt rockklimax). sällskapet, en skara som nu hade växt till sig  till ungefär tjugo pers gick återigen till repan och återigen var det soft där. jam och sömn. dessvärre finns det inga bilder från denna kväll, men tänk er lite jeans, lite läder, lite hoodies, öl och faketatueringar så hör ni grejen. 
 
efter fredag kommer lördag och så var det även denna helg. efter lite bakishäng i repan väntade några timmars uppstyrade av kläder för kvällen (mer om det senare). förresten, där det med med bakishäng är ett fascinerade fenomen. skön stämning och sköna samtalsämnen. typ den grejen hör jag sönder. åter till sammanfattningen av helgen. väl i kisa hände det väl ingenting förutom en grej, och vilken grej det var! ANNA OCH LINNÉA KOM HEM. galet. fattade ingenting. har inte sett dem på fem månader och sedan bara stod de där och jag kunde krama dem. anna och linnéa borde egentligen få ett eget inlägg, men jag satsade ju på att få in hela helgen i detta. får se, ett anna-och-linnéainlägg kanske kommer framöver. hur som helst, de var hemma och det fikades. de åkte hem. jag styrde upp mot vinden för att hitta fancy kläder till kvällens festligheter. fina karin höll med 19-årsfest med aristokrattema och målet var att se så rik ut som möjligt i princip. jill gick dock emot den principen litegrann. det körde ihop sig med hennes tänkta adelsklänning, så istället lånade hon min korta, svarta underklänning och resultatet blev väl att hon liknade något i stil med en glädjeflicka. jag körde aristokrat á la 40-tal i mormors gamla kläder och skor. en himla gemytlig tillställning var det. lägenheten som festen hölls i var karins farfars gamla lägenhet mitt på ågatan. har aldrig varit på något liknade ställe. här ifrån finns det bilder i alla fall, det var absolut omöjligt att inte dokumentera denna afton. låt bilderna tala. 
 
 
detta var alltså det första dagarna av mitt sista sportlov. tack för mig.
hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0