en lista

ikväll är det lördagskväll. det vankas kul utgång i norrköping med en hel hög med vänner. krök och dans. folk är taggade. det är inte jag. anledning är den att jag inte ska med ut. det är alla andra som ska ha en värd kväll. jag ska plugga. om jag inte lyckas lura mig själv på nåt jävla vänster att jag faktiskt inte alls behöver plugga. brukar bli så.
 
här kommer en lista på saker som händer om en vecka
  • det är första december
  • julkalendern börjar
  • det är dagen efter estetfesten och jag kommer inte vara bakis
  • det ska sjungas julsånger på bygdens jul hägerstad
  • min och kattas vita månad slutar och vi ska kröka som djur i hägerstad
här kommer en annan lista. låt oss kalla den "diverselistan"
  • just nu lyssnar jag på simon and garfunkel tänker på när jag och katta flyttade in tillsammans.
  • i tisdags åt erik middag hos oss. kycklingsoppa med nudlar
  • i onsdags åt jill och ellie middag hos oss. pasta carbonara och fett mycket julmust
  • i torsdags åt toste choklad hos oss. helnöt
  • jag spyr på sceniska
  • kul ensemblelåt. dumt bara att ingen vet om vi får vara med på vår sista julkonsert eller inte
  • emmy gör hamburgare nu
  • är kär i luke i skins och cimon
  • idag var jag i mantorp och sjöng gospel
  • hade ingen engelska igår! älskade livet just då
  • inser att jag skriver denna lista endast för att slippa plugga
  • körde en massa bil idag
  • hoppas innerligt att mina kompisar har det jättekul ikväll
  • hoppas ännu innerligare att mina kompisar inte alls har det så kul ikväll
  • nu kommer jag inte på nåt mer att tillägga
  • återkommer med ett nytt inlägg när jag tar en paus från pluggandet
  • hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0