påsk och det

hejsan allesammans. jag har haft ett par riktigt bra dagar. nästan så pass bra att jag skiter lite i att det är snö ute.(fast det gör jag inte alls det, jag hatar det.) i fredags till exempel, då var jag ledig, och åt trerätters med kusinerna och respektive familjer. alla fyra hovbyflickorna var hemma på gården samtidigt för en gångs skull, något som händer sorgligt sällan.

en annan riktigt bra dag, det var igår. jillepill är äntligen arton och det skulle såklart firas. först en lyckad överraskningstillställning på framnäs med trevligheter och gottigheter. sedan testade vi på wärdshuset i kisa där festen fortsatte. för 150 kr fick man komma in och dansa till irländsk musik. eller max fick tillslut inte dansa mer för vakterna, han var tvungen att gå. festen fortsatte hos johan och malin och den fortsatte så sent att det blev tidigt. stämsång var temat på efterfesten och lätt att jag, jasmin, anna, eva, henrik och tobbe levde upp till det. sex röster i perfekt samklang. det var så berusande vackert att tårar föll, osv osv osv. sedan sov jag och jasmin. det var värt.

och just det, det är ju påsk också. jag har ätit påskgodis och druckit påskmusk vilket är förträffligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0